Bävan

inför imorgon... Jag är medveten om att jag själv valt att bli lärare (och tillbringat 7 år på universitet, med en halv miljon i studieskulder för att uppnå målet), men varför ser man då inte fram emot att eleverna kommer tillbaka?!Imorgon är det alltså dags, vi kommer att invaderas av hundratals (miljontals känns det som) små, skrikiga tonåringar som jag förväntas bossa över i ett år... Jag har dessutom varit strategisk och valt att starta upp med Bibeln inom So, och 1700-talsklassiker inom svenskan. ALLLA kommer älska mig...


image29


 Jag måste erkänna att det har varit lugnt och skönt på jobbet den här uppstartsveckan, det hör inte till vanligheterna att man får avsluta det man påbörjat utan att bli avbruten. Samtidigt vet jag ju att jag i stort sett skrattar mig igenom dagarna med eleverna, de är underhållande de små odjuren. Äsch, det är bara att inse, jag gillar dem. Ska försöka fokusera på det imorgon när jag försöker få tyst på dem i klassrummet....

Om det inte hjälper så får jag trösta mig med att vi äntligen köpt in en kyl till mitt arbetsrum, så jag kan dricka kall coca-cola hela dagarna om jag vill ; ) Det var en lång och hård kamp mot ekonomiansvarig! När jag ändå hade honom på min sida så köpte vi in trådlösa telefoner oxå, tekniken når Ankarsrum, så nu kan jag faktiskt bli nådd på jobbet!!!!

Någon som dock är överlycklig att få börja skolan är Hannah, hon har hoppat och studsat hela dagen. Vi åkte också ner på stan och köpte "första skoldagen-kläder" till henne, och hon hittade en keps som hon sedan vägrade ta av sig. Smolket i bägaren kom dock när hon kom på att det är förbjudet med keps i klassrummet, hon funderade ett tag på om hon kunde "glömma bort" förbudet, men vi enades om att det var bättre att INTE få skäll första dagen.

Hannah är övertygad om att hennes nya fröken är mycket snällare än den gamla, och det baserar hon på att hennes nya fröken minsann låter eleverna gå i lådorna själva, ibland krävs det mycket lite... Den stora nyheten inför det här läsåret är annars att de får gammeldags bänkar med lock, Hannah och hennes kompisar har därför tillbringat två dagar med att dekorera sagda lock med hästar.

Även för minimonster blir det bättre när eleverna börjar skolan. Hon får börja lite tidigare på dagis och blir därför lämnad på sin gamla avdelning på morgonen. Lämningarna har den här veckan inte varit direkt njutningsfulla. Men hon är smart min unge, inte en enda morgon har fröknarna lyckats motstå hennes vädjande blicker om att få gå in till gamla avdelningen. Tack och lov för bra dagis!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0