Fika på pingvinen

Idag hade Elinas dagis fika på eftermiddagen. Det går ut på att trötta och relativt ointresserade föräldrar som bara vill hem, ska sitta med en kopp kaffe och krystat konversera varandra. Fantastiskt påfund, som jag av någon anledning alltid åker på. Varför kan de aldrig ha sin fika när Rikard har möjlighet att hämta (de två gångerna om året)?!

Den här gången försökte jag dock göra något meningsfullt av eländet och tog med mig kameran. Elina visar Er härmed sina favoritplatser på dagis.

 Elinas fack, innehåller alldeles för mycket kläder, och nappar..


       Snäckor i entrén fascinerar


  Under de gigantiska legobitarna gömmer sig ett farligt minimonster. Se upp, hon bits... (fråga monstrets syster)

Efter ett tag kom Hannah cyklande från skolan för att hälsa på sitt gamla dagis. Roligt att alla fröknar uppmärksammar henne som de gör, hon gick ändå bara där i ett år. Har jag sagt att vi har ett bra dagis!! Jag erbjöd Hannah att åka bil imorse eftersom vi skulle direkt till Elina på eftermiddagen, men hon skulle prompt cykla. Tror minsann hon börjar bli självständig.

 Hannah gillade att fika, jag drack kaffe (minsann), den lilla vägrade dock helt. Kalaset gick på 50 kronor.


Utebilder

           

Elina var väldigt lycklig när Hannah lekte med henne i bilen, tills det dök upp andra barn. Dem försökte hon med alla medel möjliga mota bort, men när hon märkte att det inte gick bytte hon taktik och försökte få med alla genom att tala om för dem att "jag är inte farlig", naturligtvis med sin vänaste röst.

Kommentarer
Postat av: Farmorn

Det är lika kul varje dag att se vad som hänt. Då är man "med". Extra trevligt tycker jag det är med alla bilder. Är Du Hele´ne nånsin med på bild?
KRAAAAAAAAAAAM!!!

2007-08-28 @ 17:20:49
Postat av: Moooor

Du Heléne - Du kanske skulle sadla om och bli fotograf!!!? Vilka härliga bilder på "ungarna"!

2007-08-30 @ 15:37:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0