Gigantisk jobbångest!!!!

Imorgon är det dags... Efter 7 veckors semester som bara flugit förbi så ska jag sätta mig i bilen och köra de extremt långa milen till jobbet igen. Vi har i och för sig hunnit med en hel del i sommar, både Öland, Rättvik och Karlstad varvat med lite renovering, och det känns väldigt avlägset att ställas inför en undervisningssituation. Uppenbarligen har man kopplat bort arbetet då. Undrar om jag ens kommer komma ihåg ungarnas namn... Tack och lov har vi en vecka för oss själva innan eleverna kommer, jag har till och med rättning kvar sen förra terminen, varför är det alltid ungar som lämnar in arbeten på avslutningsdagen? Och varför är man så dum att man tar emot dem?



Idag har vi inte gjort många knop, meningen var att jag skulle vara duktig och städa bilen... det bidde inte så... Så nu får stackars kollegan sitta i 7 veckors skräp imorgon bitti, hoppas han är halvblind av trötthet. Minimonster har dessutom utvecklat en väldigt hälsosam rädsla för dammsugaren, det är hon och katten nu. Vi fick förresten en ny dammsugare av käre far och hans fru när vi var hemma senast, en fantastisk mangoröd skapelse med hepafilter. Den gamla lyckades vi i vår renoveringsiver totalförstöra, det visade sig att slipdamm inte var bra för den... Lustigt... Det är riktigt rent hemma nu. Tack, tack Pappa och AC.

Ungarna har iaf roat sig, Hannah  hittade sin egenhändigt tillverkade drake som hon sprang omkring med och minimonster tog en pinne och försökte härma storasyster.... Tyvärr ville draken inte flyga trots att det blåste allt vad det kunde, men motion är också bra (något undertecknad borde engagera sig mer i....).

image8


image9

Lilla klänningen som minimonster har på sig kommer förresten från snälla gudmodern. Tack tack!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0