Hannah skriver

jag va i oslo i sommras och helsade på mina kusiner och min moster och morbror. vi har varit på tusenfryd fast inte min morbror han  fik stana hemma.det fans en jete stor linbana kan  man seja det är en sele såm man åker upp (nu tar mamma över skrivandet, barnet fick ont i ryggen... Men barnet dikterar) i luften, med en lina, och så helt plötsligt så släpper linan och när man har kommit nästan ner så åker man åt sidan och så åker man fram och tillbaka som en gunga. Jag har varit i Frogneparken (stavning moster), där lekte vi i lekparken. Det var roligt att åka ner för en brandstång, jag var den enda som vågade, men Sofie vågade faktiskt. Och så var vi på hoppeloppelandet, efter det hade jag huvudvärk. På hoppelandet var det roligt att köra cyklar, man styr med en ratt och så trampar man och så nästan ligger man ner. Den var jättekrånglig att köra. Man skulle gå upp för en trappa, och på en del ställen dök det upp stora tungor, och så stog det nåt på och så såg det ut som om den var våt, man fick krypa under dom. 

Hemma hos moster hade vi skattjakt, vi hittade nästan över 100 kronor, något över 400 var det. Det var roligt för man fick springa omkring i hela huset och leta pengar.

image16


Här åker jag slänggunga, det gick fort. Jag sitter och håller i mina skor, jag glömde att ta av dom.


Kommentarer
Postat av: Mormor

Hej lilla Hannah,
Så trevligt Du skriver om Din Oslo-resa. Det är verkligen roligt att läsa. Mormor tycker det är så härligt att följa med i Era dagar nere i Väservik.
Vilka underbara kort på såväl Dej som Elina.
Vilka jättefina nya kläder Du har fått Hannah och vilket bra kort på Dej!!!!
Du ska inte tro, att Mormor har glömt det där med virkningen. Nästa gång jag kommer till Er, har jag både garn och virknål med mej.
Kram till Dej från mej,
Mormor

2007-08-20 @ 16:15:58
Postat av: Syster

Nu är jag nöjd när dörren kom upp, vad snygg den var! Perfekt som fondvägg i trappen antar jag också. Vad är nästa projekt?
Frogerparken heter det...eller Gustav Vigelandspark..
Hannah - nästa gång ska vi på Gröna Lund :-)
Kram,
syster

2007-08-20 @ 21:58:08
Postat av: Mig själv

Syster: Nästa projekt är övervåning, den ska målas vit och valnötsgolv ska läggas. Lcd-tv ska införskaffas med vita hyllor under (möjligen dörrar för, vet inte än). Sen måste vi börja fundera på köket, kan fortfarande inte bestämma mig för om jag vill ha vita eller rostfria vitvaror. Hjälp mig då!!

2007-08-20 @ 22:57:49
URL: http://haggmark.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0