Helgen i bilder

Det har faktiskt varit en ganska händelserik helg. Barnen har fått sitt i form av kalas, kompisar och marknad, och det har dessutom gått framåt på övervåningen. Jag är dock alldeles för lat för att skriva om allt, så jag tänker behandla det här inlägget som mitt lilla fotoalbum.

Mor, klicka på de små bilderna så blir de större... Kram

 Hannah med bästis roade sig på fredagen med att lära sig skjutsa på cykel. Ja, ja, jag vet, ingen hjälm, men de är ute i trädgården. De fick ocks köpa present gemensamt till kalaset på lördagen, ett strandkalas som bägge flickorna var mycket nöjda med. Vädrets makter var ju också på deras sida.


 Elina var naturligtvis också med ute, och tittade med beundran i blicken på de stora tjejerna. Hon fick dock nöja sig med badbollen...
C, känner du igen linnet?


 Jag fick fantastiska rosor av Rikard på lördagen, ingen anledning alls! Otrolig färg som kortet inte gör rättvisa, vi har till och med insett att rosa måste finnas i köket och funderar nu på om det ska vara en rosa telefon eller rosa hortensia, eller båda. Råd mottages tacksamt. (Hint, jag håller på telefonen...)


 Söndagen inleddes (iaf när jag stigit upp...) med att barnen attackerade sin far, observera Elinas mordiska blick... Det hade de dock ingenting för. Än så länge är pappa starkast, trots nedsatt funktion på grund av förkylning.


 Så här såg det ut under eftermiddagen, organiserat kaos... Om det är någon som vill hävda värre röra tänker jag kräva bildbevis och vittnen. All tapet måste ner eftersom de som tidigare tapetserat uppenbarligen inte visste vad de gjorde. Varför blir det så mycket jobb med allt????


 Hannah tyckte dock att tapetrivandet var kul, så vi roade oss med att tävla om vem som kunde dra de längsta bitarna. Jag vann, hihi.


 Medan Hannah och jag drog tapet, badade Elina. Idag nådde hon en milstolpe som vi kämpat länge för, hon lärde sig att doppa huvudet i vattnet, bakåt. Ni har ingen aning om hur detta kommer underlätta hårtvätten, som hittills varit tortyr för lilla sötnos. Vi var ruggigt stolta!

Vad som inte kom med på bild var att vi tillbringade några timmar på Loftahammars marknad, riktigt bra faktiskt. Så vi har naturligtvis fyndat! Varken Hannah eller Rikard hade några seglarvästar, ochvi fick tag på neongula sådana för bara 198 kronor, och det var för bägge - mycket nöjd! Vi har också shoppat julklappar, två stycken faktiskt - ja, ja, jag vet, vi är eeeextremt duktiga  ; )

Kommentarer
Postat av: Caroline

Hörreduru - värre kaos finns att beskåda hos mig. Ert ställe är en pedants våta dröm i jämförelse :(
Är det den rosa Doro Pink som är i åtanke till köket? Den stod vi och höll i häromdagen, men vi avvaktar ett tag till. Om du köper och testar så länge så kan jag få höra om det är ett bra eller dåligt köp sen.
Vilken härlig bild på E i badkaret!! På tal om mästerfotograf alltså ;) Dutti flicka!

2007-08-26 @ 22:38:21
URL: http://oredanordning.blogg.se
Postat av: Moor

Ja, jag klickar och klickar på bilderna och njuter i fulla drag!!!Kram, ma

2007-08-30 @ 15:42:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0