Jag har hittat en utelampa!

På den lilla, lilla orten där jag arbetar har jag hittat en konstnär. Huset han bor i har jag tittat på länge, det är en gammal frikyrka med helt underbara fönster. Så länge jag arbetat där har de funnits byggställningar kring huset, men inget har hänt. Nu har han satt igång, och han har dessutom satt ut exempel på sin konst i trädgården.


image53




Mycket av det han gör gillar jag inte, men den här lampan föll jag för direkt. Det var en av de där sakerna man ser på avstånd och bara vill ha.  Igår gick jag dit och pratade med honom (fast jag väntade tills han klättrat ner från 4-meters stegen...). Det visade sig att han faktiskt har en hemma, och när jag frågade om den fanns i svart så kunde han fixa det också. Han kunde också fixa likadana vägglampor.                             

Så vad tycker ni? Flipp eller flopp?


image54


Kommentarer
Postat av: Jessica

Vilket vackert hus!

2007-08-30 @ 21:43:00
URL: http://khandi.blogg.se
Postat av: Mooor

Jag tycker - absolut "flipp" - men är den inte väldigt låg. Jag har fått för mej, att den ska stå utanförhuset!!??? Men nu har jag tittat en gång till. Det är naturligtvis inte nödvändigt, att en utearmatur sträcker sej upp bland molnen. Men vad kostar den?????? Och så tänker jag som så att om man har utelampor, som inte är så höga, då måste man kanske ha flera stycken för att det ska se bra ut???! Ja, det var bara en tanke.
Kram, ma

2007-08-31 @ 13:26:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0