Mitt grovkök är ett katastrofområde

Men nu ska vi försöka få ordning på den hemska blindtarmen! Det är ett smalt, smalt rum där man inte kan ha en dörr eftersom den då tar upp hela utrymmet. Jag - hatar - grovköket!!!!

Det är alltid rörigt, ungarna slänger sina saker överallt, vi använder det som avställningsyta och vi har för mycket kläder och skor som dräller. Just nu har vi flera hyllor och ett par hatthängare därinne, och det hjälper inte upp intrycket kan jag lova. Krokarna är dessutom dåliga, så barnens kläder ramlar ner så fort man går in eller ut genom ytterdörren (ja, en sådan kan vi ha...)

Men nu har tankeprocessen satt igång, och vi har avhandlat allt från ikeagarderober till tygförhängen. Problemet är dessutom att vi absolut inte kan ha något djupare än 50 cm där inne, för då kan man inte röra sig. Så fick jag reklam idag, öb, och där fanns faktiskt garderober med bara 46,5 cm djup! Då kanske vi till och med kan öppna dörrarna... Så Rikard åkte snällt iväg och inhandlade två stycken (han är väldigt snäll, jag är extremt jobbig när jag sätter igång).

Sen har vi även konstaterat att vi ska försöka måla om (vitt - överraskad?), det är mintgrönt nu, huuu. Torkskåpet ska också förvandlas till griffeltavla, så färg till det, och lister, ska inhandlas imorgon efter jobbet. Sen ska det sättas upp en stor tavla med småkrokar till småkläder mitt emot torkskåpet. Målet är ett grovkök i svart och vitt, med klinker på golvet. Garderoberna är visserligen inte vita, men de kan ju bli så småningom. Hoppas inte Rikard läser detta...


image55

Kommentarer
Postat av: Mooor

Du lilla Fia - Rom byggdes inte heller på en dag!!!! Ta det lugnt!!!!!! Detta skriver jag trots att jag förstår, att Ni vill ha ordning på grovköket. Tänk om det fanns ett fönster där och om ingen bara slängde in sina saker!!!!!
Kram, ma

2007-08-31 @ 13:30:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0