Monster och blåbär

Som jag nämnde igår fick Hannah lite nya skolkläder, och på C:s begäran kommer här bilder på sagda. Men inte kan man köpa kläder till den stora om inte den lilla får något. Passande nog hittade jag monsterkläder till minimonster som hon genast tog till sitt hjärta. En ny lek kom också ur kläderna, idag har vi alla varit jagade av ett gulligt litet monster som verkligen levt sig in i leken - och nåde den som inte blir rädd, då tar hon till storsläggan, avgrundsvrålet, huvva *ryyys* Men visst är det söta kläder, observerar återigen att Hannah börjar bli stor.


                                                                      


Barnens nya favoritsysselsättning är att plocka blåbär och björnbär. Vi har blivit lite präktiga på gamla dar´, till frukost får barnen yoghurt och egenplockade bär, och till middag idag åt vi Hannahs och Rikards fiskar. Aborrar är väl egentligen den enda fisk jag inte tittar på med avsky, beror antagligen på att pappa ofta kom hem med aborre som vi grillade när jag var liten.


image20

Kommentarer
Postat av: Anonym

OOOOOOOHHH va´jag njuter av att vara med!!!!! Jag skriver mer sedan - kom sent till jobbet och måste ta tag!!!! Kram, ma. Vilka underbara bilder!!!!

2007-08-20 @ 09:17:15
Postat av: Anonym

Vilken härlig bild och vilka sunda matvanor!!!!!
Det låter verkligen som "präktiga familjen"! Grattis!!!
Ska Ni måla vitt uppe i hallen också, eftersom Du pratar om att grundmåla?
Jo,jo - den mattan var stilig - och efter ett antal "skitiga fötter" och en och annan chokladfläck, så kan man ju alltid glädja sej åt, att mattan har fått en helt ny skepnad!!! Lité förändring i inomhusmiljön så att säga!!!!
Vi hörs,
Kram, ma

2007-08-20 @ 16:23:29
Postat av: C

*Fnissar våldsamt åt Ch:s kommentar här* jag instämmer. Röd skulle te sig betydligt bättre i en barnfamilj, men snygg är den! Å andra sidan, om du lägger undan en tia i månaden så har du den där mattan lagom till döttrarna inventerar erat barskåp istället för godiskålen, och rödvinsfläckar är lättare att få bort än choklad ;)

2007-08-21 @ 23:17:04
URL: http://oredanordning.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0