Små människor

Som jag så stolt nämnde igår så har jag tjatat mig till en liten kyl till mitt (vårt)arbetsrum, något som gubbarna tog till sig ganska snabbt. Tre av dem åkte in till stan igår och kom stolt tillbaka med nyförvärvet. Sen satt vi allihop resten av eftermiddagen och drömde om allt vi skulle fylla den med.

Det verkar väl ganska harmlöst va?! En liten, liten kyl i ett arbetsrum för stackars underbetalda lärare.    ICKE! 
Idag kom reaktionerna, tydligen hade folk vallfärdat upp till rektorn med klagomål på vår stackars kyl. Var den inte en brandfara så drog den för mycket ström. De flesta klagomålen kom tydligen från vaktmästarna, som själva har ett litet rekrationsrum med fullt utrustat kök (spis, kyl,frys), tv, stora skrivbord med varsin dator, soffor , fikabord och inte att förglömma: deras arbetsrum är 5 gånger så stort som vårt. Men det är klart de är ju 4, vi är ju faktiskt bara
7.... Jag kan inte undvika att undra varför deras utrustning inte är brandfarlig, eller drar för mycket ström. Kan någon upplysa mig, jag måste vara fullblodsidiot.

Men vi köpte ju en telefon också, det måste väl ha förlöpt smärtfritt.   ICKE!   Det blev naturligtvis väsen om det också, för inte kan väl lärare ha bärbara telefoner??? Här var det andra som höjde sin stämma. Dråpslaget kom dock från Telia. För att ha trådlösa telefoner på skolan ska man betala 1500 kronor. Jag har ingen aning om varför. Folk mumlade något om analoga nät - jag vägrade lyssna.

Det är inte över. Jag (och gubbarna) tänker behålla vår kyl, och prata i trådlösa telefoner oxå för den delen!


 Här är oroshärden.  Föreställ er nu min coca-cola i översta facket... Den har isfack oxå....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0