Sommaren är officiellt slut

Men jag måste erkänna att det var helt ok att vara tillbaka på jobbet! Jag är nog helt enkelt inte gjord för att vara hemma på heltid, det skulle i så fall vara om jag hade obegränsat med pengar och kunde shoppa hela dagarna....

Dagen ägnades åt schemaläggning, det var visserligen redan gjort när vi kom, men killen som gjorde det var nog inte helt nykter för det fanns inte ett rätt. Det var bara att börja om från början, vilket tog hela dagen. När jag kom hem satte jag mig dock och gick igenom det - och det stämmer naturligtvis inte - så nu får vi börja om imorgon igen. Bläääää!!! Kollegan och jag konstaterade på väg till jobbet att det tar ett tag innan hjärnan hoppar igång, vi får hoppas att jag är smartare nästa vecka.

Ungarna har haft det bra, Hannah hoppade upp ur sängen och har väl aldrig gjort sig iordning så snabbt på morgonen. Hon fick cykla själv till skolan, och det är väl bara att inse att liten börjar bli stor, vilket måste betyda att jag börjar bli gammal. Lilla Elina får bara en massa beröm på dagis, tydligen är hon självgående och duktig på att hitta på egna lekar, något som lyser med sin frånvaro här hemma. Lycklig jag som har barn som trivs på fritids / dagis dock.


image10




Jag måste också visa att Rikard äntligen satt upp mina krokar i hallen, så nu har gäster äntligen någonstans att hänga sina kläder! Jag älskar Plutoprodukter och hade spanat på de här ett halvår men tyckt de var för dyra, när jag sprang på dem för halva priset. Sen fick jag även en matchande skål av snälla C med familj, så nu känner jag mig riktigt trendig, iaf på små, små ställen i huset.. Elina blev lika glad som jag, och sprang genast iväg och hämtade en av sina jackor, stackars barnet har aldrig haft krokar i sin höjd förut.


image11

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0