Kyrkligt - igen

Snart kan man ju tro att vi gått och blivit fundamentalister...  Det oroar mig att jag börjar känna igen en massa psalmer, och nästan börjar tolerera den nya trosbekännelsen.

Dagen spenderades alltså i kyrkan, men den här gången av anledning lucia. Hannahs luciarace har alltså startat, one down, three to go. Mycket trevligt var det, barnen var duktiga - Hannah var naturligtvis bäst...


 Så här såg de ut sötnosarna, Emmie var lucia den här gången och nästa gång är det Hannahs tur!

Hannah och Emmie sjöng ett litet solo tillsammans    De var mycket duktiga. Charlotte tycker att Hannah borde få utveckla sången, hon anser också att hon sjunger jättebra - kul!

När gudstjänsten var slut fick Hannah och Emmie ta upp kollekten, det gjorde de bra    men efter alla gått ut utbröt ett mindre krig kring pengarna...

Efter luciatåget fick alla barnen fika och en godispåse, tidigare hade de även fått varsin liten ängel att hänga i granen av prästen. Hannah vill hänga sin i mormors gran på julafton, påminn mig så jag inte glömmer den!

När allt var klart, gick vi ut och åt pizza. Varför laga mat när man inte behöver... Hannah var minst sagt hungrig.


image179

Kommentarer
Postat av: -C-

Jag har fortfarande svårt att förlika mig med att Hannah är så fasligt stor och mogen; jag ser henne ännu som den lilla tösa vars paketkalender räddades undan lågorna för...hur många år sedan var det häromveckan?
Jättesöt är hon lillstora tärnan!

2007-12-09 @ 12:18:03
URL: http://oredanordning.blogg.se
Postat av: Heléne

Måste vara 5 år sen, Hannah var lika gammal som Elina är nu. Hannah pratar om det ibland, men jag tror egetligen inte hon kommer ihåg något, hon har i alla fall helt glömt bort det dagis hon gick på (tillsammans med Isabelle).

2007-12-09 @ 22:38:42
URL: http://haggmark.blogg.se
Postat av: Anonym

Var det inte den 3 dec 2003 som branden var? Jag tror det.
Hur som helst - vilka underbara bilder - oooohh vad jag ser fram emot att få vara med under Hannahs och Elinas "lussande".
Och ängeln till granen, den ska jag försöka komma ihåg att påminna om!!!
Vad roligt, att Hannah är så duktig att sjunga - vad jag förstod av telefonsamtalet igår, så är hon väldigt stolt över det. Perfekt!!!
Kram,
ma

2007-12-10 @ 08:16:26
Postat av: Heléne

Men Hannah var ju 3, skulle fylla 4 när det brann, och nu är hon 9 ska fylla 10.... det stämmer inte. Måste kolla tidningarna.

Rikard hämtar dig vid tåget.

Kram H

2007-12-10 @ 14:26:48
URL: http://haggmark.blogg.se
Postat av: -C-

För att vara ordningssam och petig så var branden 011204. Herregud, är det så många år sedan??! Jag kommer fortfarande ihåg sms:et ordagrant. Och eftersom jag knappt sett Hannah IRL sedan dess eftersom alla våra barn behagar vara sjuka när det planeras träff så är det inte så konstigt att ungen i mina ögon fortfarande är den där lilla rymmarungen som hon var när ni bodde här :)

2007-12-10 @ 20:24:27
URL: http://oredanordning.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0