Luciafirande

Vi ser redan med bävan fram emot Lucia i år. Hannah har blvit stor och ska fira lucia på alla håll och kanter. Hon har hittills 3, jag säger 3, luciatåg inbokade. Först ska hon vara lucia (!) i kyrkan den 8:e, vara tärna i skolan den 12:e och i Hallingeberg (4 mil bort) den 13:e. Jag svettas redan. Igår var vi och inhandlade utstyrseln, och hon blir så fin så! Hon har beslutat att hon ska ha krona i guld, röda band och silverskor - jag har en prinsessa. Hon har dessutom fått en massa beröm för att hon sjunger så bra   Bild:symb Glad.jpg

Lilla Elina ska vara med på sitt första luciatåg, och jag såg fram emot att få ikläda henne litet vitt linne och glitter. Vad tror ni.... Icke... Barnen får välja vad de vill vara i tåget, och mitt minimonster skall naturligtvis inte vara liten söt lucia. Hon är fast besluten att vara tomte, med tomtedräkt. Men jag är smart, tro inte annat, jag köpte tomteklänning! Barn lurat, hon är jättesöt, och mycket mycket lycklig. Hon har lekt tomte hela kvällen, och delat ut fjärrkontroller som paket. Just nu sover hon i sin nya tomtedräkt, med tröja och byxor, jag garderade mig....

Just det, Elinas luciatåg startar 06.15 på morgonen.


image173

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tänk att Hannah ska få vara Lucia - ooohhh vad högtidligt!!!!! Skulle allt gärna vilja vara med där också - men man får inte allt. Jag är i alla fall glad över att få vara med torsdag morgon 6.15 - det blir fint det!!!!! Jaaa, jag ser verkligen fram mot allt Luciafirande.
Vad roligt förresten, att Hannah fått beröm för att hon sjunger bra. Hon gör ju verkligen det. Vi måste försöka "peppa" henne, så att hon sjunger ut ordentligt!!!! Kram, ma

2007-12-07 @ 16:40:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0