Är det jul än?

Nu ryker det gröna i köket, för nu har jag bestämt att det snart är jul. Grannen och jag satt och diskuterade julgardiner igår kväll, och till min stora lycka (och Rikards sorg) är hon sju resor värre än jag på att byta gardiner. Så egentligen skulle jag med gott samvete kunna köpa nya gardiner till jul, eller hur????

Men jag gillar Marimekkogardinerna , så även om det är väldigt få tomtar på dem, så får de hänga med ett tag till. De är ju i alla fall röda. Tittar man riktigt noga kan man se en tomte utanför fönstret, farmorn kan möjligtvis känna igen honom...

För att matcha, så måste man ju byta handdukar också, och för mor - mormors gamla hänger fortfarande med. Och ja, de är använda. Och ja, jag har strykt dem...  

Jag har dessutom köpt lite julpryttlar idag. En julkortssats till ungarna, vi tillverkar varje år, men skickar inte lika ofta... Även lite saker till klassrummet, en liten gran och en adventsljusstake till fönstret, men de får jag väl vänta med att sätta upp.

Kommentarer
Postat av: Farmorn

Ja visst ser jag inte bara en utan två tomtar utanför fönstret, eller?? Nog står en tomtetjej där också?
Det blir jättefint.
KRAAAAAAAAAAAAAM!

2007-11-19 @ 15:41:22
Postat av: Anonym

Du gör så fint Heléne - jag riktigt pyser av stolthelt!!!!!
Kram, ma

2007-11-22 @ 14:27:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0