Det berömda snökaoset

Nu är vintern här, och alla barnen är överlyckliga. De som har 3 mil till jobbet är helt klart mindre lyckliga. I två dagar har jag fått skotta fram bilen på morgonen, och enligt elever så var snöflingorna under dagen lika stora som deras handflator - lätt överdrift dock. Men den vördnadsfulla hastigheten av 50 km/h har hållits på e22, det kryper i gasarfoten bara jag tänker på eländet.

Små och stora barn är däremot lyckliga. Hannah och Emmie kom hem ifrån skolan klockan 3 idag, men kom inte in förräns strax före 6. Det har byggts både snögubbar och snöfort. På bilderna är två snöfort under uppbyggnad, sedan startades krig!


image163


Nu har även årstiden-då-man-inte-borde-röka infallit... Varje gång jag gått ut, har jag kommit in som snögubbe, och håret har blivit stelare, och stelare - till elevers stora lycka. Men skam den som ger sig, snart är det sommar igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0