En bra dag

Det här har varit en av de där sällsynta dagarna då allt löpt oförskämt smidigt.

* Mina ungar gjorde som jag sa på morgonen, utan gnäll eller förseningar
* Andras ungar gjorde som jag sa på jobbet, utan allt för mycket gnäll (man kan inte begära vad som helst av tonåringar)
* Jag kom iväg tidigt från jobbet och kunde sova 30 minuter innan jag hämtade på skola och dagis - lyx som innebär att jag slipper vara gnällig på eftermiddagen
* Jag har fått städat grovköket och plockat undan i lugn och ro medan Elina målade fridsamt vid köksbordet, och de två stora tyst gjorde sina läxor på Hannahs rum
* Elina badade länge innan middagen, vilket gjorde att jag kunde sitta i lugn och ro och rätta uppsatser
* Efter maten satt Elina i mitt knä och myste, en liten kommentar: Mamma, du är min älskling idag. (den gillade jag...)
* Bägge barnen var i säng vid 7, och det är redan undanplockat.

Det är nästan så att man skäms, men ni får trösta er med att det är en ny dag imorgon, och sådant här kan inte hålla i sig...

image168


Elina har börjat tala väldigt mycket om tomten, och det kommer nya önskningar varje dag. Efter badet kom hon på att hon önskade sig en badanka, men inte vilken badanka som helst, utan en som var lika stor som henne. Japp, det kommer vi köpa...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilken dag Heléne - och vilken gåva att kunna känna, att man verkligen uppskattar den!!!!!!
Kram till Dej från mej,
ma
PS. Det där med kinesiskan - eller var det japanska - det ska jag pröva på en annan dag, när det inte är så många här på kontoret, som kan tänkas undra över vad jag håller på med!!! DS.

2007-11-22 @ 14:15:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0