Kalenderångest

Nu är det dags igen... Jag gillar visserligen jul, men det är ett evigt pysslande sedan vi fick de där små monstren. För många, många år sedan när Hannah gjorde sitt inträde i världen, så var man ju så överambitiös när det gällde jul. Vi bestämde då att barnet skulle ha en paketkalender - naturligtvis.

Min mor (den sykunnige) gjorde en mycket fin kalender, och så startade paketångesten. Det fungerade väl i flera år, men så kom den lilla... Nu är det två paletkalendrar, 48 små meningslösa paket som ska inhandlas, slås in och hängas upp. Det är inte riktigt lika roligt längre. Så i kvällarna flera har jag slagit in paket och slagit in paket och slagit in paket. Men nu är det klart - och nu är det roligt. För jag måste ju erkänna att det är vansinnigt trivsamt att se barnen flyga upp ur sängarna för att det är paketdags! Nu följer 24 dagar utan tjat på morgonen!!!!!


image169


Kommentarer
Postat av: Sandra

Underbart vackert tycker jag! Särskilt upphängningen på den vänstra (gjord av ingen mindre än lilla mig).

Mindre bra att min dotter oxå gastar om paketkalender...

Tack för en trevlig helg (även om godisfrossandet var i minsta laget denna gång...)

Kram

2007-12-02 @ 16:56:59
Postat av: Heléne

Jag håller med, och beklagar på samtliga punkter.

Upphängningen var perfekt, och besparade mig eoner av tid - tack

Dotterns tjat beklagar jag lite, men å andra sidan kan du väl göra en nästa år, nu när -C- kastat in handduken...

Tack själv, och jag ska bättra mig angående godisätandet - och det ska du också.

Kram

2007-12-02 @ 19:53:32
URL: http://haggmark.blog.se
Postat av: Anonym

Jag är stolt över att kunna bidra med att Ni slipper tjat om att stiga ur sängen på morgonen!!!
Kram, ma

2007-12-07 @ 16:46:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0