Dora

Dora utforskaren pryder numera Elinas väggar. Hannah fick ju en Hello Kitty, så då måste ju liten också få någonting, och eftersom hon varit nästan maniskt fascinerad av lilla Dora (och lärt sig lite engelska på köpet), så var valet ganska enkelt. Morfar köpte ju dessutom en stor pratande Dora åt henne, som har hedersplats. Numera har intresset visserligen skiftat lite mot Supertrion, men marsvin i mantlar är inte lika söta...

Elina fick vara med och sätta upp figurerna, och tyckte att det var hur kul som helst. Hon har också en ruggig koll på vem som bestämde vad, så när hon skulle visa för pappan så var det väldigt noga att berömma just de små hon klistrat dit. Jag har dock lite svårt att släppa henne helt, kontrollbehovet är stort. Liten har dock fått vara med och välja ut figurerna, hon valde de gladaste.

Såhär blev det i alla fall, och jag är trygg i förvisningen att vi snart ska göra om hennes rum och då kan jag ändra mig om Dora försvinner från kartan.


                                              

Garderoben                                   Vid sängen

Förutom de här, har hon gjort en Doratavla, dekorerat dörren med kompisarna, satt ett troll nere vid golvet och en fågel ovanför dörren - mycket Dora blev det.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jättefint blev det!!!! Det där med kontrollbehovet Heléne - det är störande det - jag vet hur det känns.
Kram, ma

2007-10-25 @ 16:35:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0