Föräldramöte

Iakttagelser:

  • Vi var 16 föräldrar, 8 personal
  • Enligt enkät vill 88% av föräldrarna på skolan ha mer inflytande på skolan - se punkt 1....
  • Det är nu 3 rektorer på lilla skolan, kommun ska dra in 50 lärartjänster
  • Enligt enkät känner ungarna att det inte är tillräcklig arbetsro i skolan, det försvarade en av rektorerna med att visa på att ungarna inte känner av negativ stress. Har man prestationsstress när man är 9?
  •  Rektorerna var så tråkiga, och pratade så långsamt att flera föräldrar såg ut att nicka till. 
  •  När man ifrågasatte rektorernas försvarstal stirrade de i panik på varandra och på de stackars lärarna, för att någon av de andra skulle svara.
  •  En spindel förföljde mig i klassrummet, jag vågade inte trampa ihjäl den - då skulle Sandra varit där - stor och hårig var den!!!
  •  Hannahs bänk var full med hästbilder, i övrigt samma fina ordning som hon har i sitt rum.
  •  Det var pinsamt tyst när de frågade efter klassföräldrar, jag var lika tyst  *skäms*

Kommentarer
Postat av: Svärmorn

Jag tycker det är SJÄLVKLART att de ska spara in på nån rektor. Det är ju i verksamheten det behövs viktiga vuxna. Tyvärr är det så att nioåringar visst kan vá stressade. Hur kan han vá säker på att så inte är fallet??

KRAAAAAAAAAAAAAM!

2007-10-23 @ 13:04:43
Postat av: Sandra

Självklart hade riddarinnan Sandra hjälp dig ur denna spindelnöd! Det enda jag behöver är ett stycke tjock bok (vilket Helene alltid har i väskan) och ett stycke tidning (som antagligen finns i mängder på rektorernas kontor). O sedan inleds aktion mosa spindel... Krascha, banga, DÖD ÅT ÄCKLIGA SPINDLAR!

2007-10-24 @ 16:38:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0