Jag gillar hemma

och jag har naturligtvis shoppat lite - man kan ju inte åka hem utan att göra en räd på nya Ikea. 3 gånger på två dagar blev det, kan det vara något slags rekord? Jag är dock medveten om att jag förlorar stort mot familjen Lindhé.. Men normala familjer kan man kanske tävla mot?

Inhandlat blev iaf två garderober till lilla Elina   ANEBODA klädskåpInte de vi tänkt oss (mig), de var för små. Men vi grät inte heller då de här var betydligt billigare. Golv fick vi dock inte med oss, så vi har inte startat renoveringen än. Tills vidare står garderoberna i sina fina platta paket i mitt förlorade sovrum. Förlorade på grund av att det numera används som förvaringsrum för diverse verktyg, lugn och ro när man ska sova nån?

En tv-bänk inhandlades, inte den fula i inlägget nedan. Vi gjorde en egen liten anordning, med del av en bokhylla och ben från köksavdelningen - mycket bättre blev det!

Med Caroline närvarande inhandlades även en matta, till Carolines stora förtjusning. Spykänslor pratades det om resten av turen, när jag dessutom ryckte åt mig en filt i samma färg, blev jag aktivt mobbad av samma väna figur - otroligt hur mycket åsikter som kan finnas i en sådan liten söt sak...

Mattan ser iaf ut så här   HAMPEN mattaoch, ja, det är den färgen. Och, ja, jag gillar den. Och, ja, den fungerade alldeles utmärkt mot valnötsgolv och vita möbler. Nu ska jag bara matcha med soffkuddar (fast de kanske blir vita iaf, annars kommer väl C aldrig hit mer).

I övrigt var det en vanlig, trevlig liten tur hem. Vi träffade dem som vi hade behov av att träffa, och slapp stressa livet ur oss eftersom min snälla rektor gett mig måndagen ledigt. Inte att föglömma snälla arbetskamrater som jobbade extra för mig, även om de naturligtvis tar ut det genom att retas sådär lite lagom mycket.

Kära mor blev gratulerad, och det kändes mycket bra att vara där när hon fyllde.

Lekstugan står numera i vår lilla trädgård, 6,5 timmar tog det att åka hem med släpkärra. Ungarna har redan invigt den och lagt ut stenplattor framför som en liten altan. Har inte haft hjärta att tala om för dem att den inte ska stå just där. Kök har de släpat ut, och en liten fotölj hittade de också. Till våren ska den skrapas, målas, få gardiner och matta. Lilla Elina har beställt en blå vägg, vi får väl se hur det blir med det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0