Shoppat nåt

Idag har det gått framåt med shoppandet, men till och med Rikard är nöjd med mig! Det hör ju inte direkt till vanligheterna att han gillar mitt ibland volumiösa införskaffande av nya saker... Och jag misstänker att min mor har vissa tankar åt samma håll som han.

Vi ska ju köpa ett nytt överdrag till bäddsoffan, det är vi överens om. Det skulle köpas på Bemz, det är vi överens om. Det kostar 2000, där börjar vi tycka lite olika. Men på blocket säljer de ju soffor, det vet jag, för jag har köpt en. I några veckor har jag därför mailat varenda stackare som försöker sälja en bäddsoffa, och tiggt dem om att få köpa överdraget.

Idag lyckades jag! Så nu har jag köpt 1,5 överdrag till bäddsoffan för halva bemz-priset! Ett cremefärgat, utan kuddar och ett i brunt sammet med kuddar. Jag är mycket nöjd, och Rikard är överens med mig.

Människan som är snäll och säljer detta till mig hade sytt egna överdrag till kuddarna, och det är väl här jag tänker börja fjäska för mor. Man kan ju ha hur många som helst och matcha gardinerna. Så mor, när du är klar med blusen, kan du väl börja planera en resa hit....

Men shoppandet var kanske inte riktigt avklarat än. Här kommer folk ha invändningar, jag vet opraktiskt. Men idag anlände vår nya matta till vardagsrummet. Cremefärgad ryamatta... Men till mitt försvar skall sägas att den INTE kostade några tusenlappar, utan ganska blygsamma hundralappar. Jag gillar rea, speciellt 50%.


image125

Kommentarer
Postat av: C

Är den tjock och sjunka-ner-med-fötterna-i också? Jag är inte alls avis. Vare sig på överdragen eller mattinköpet *gråter en skvätt* :)

2007-10-04 @ 22:13:46
Postat av: Svärmorn

Det gjorde Du bra. Mattan är väl tvättbar?!? Den kan ju också va engångs om den inte är så dyr. Det är ju tyvärr inte alltid så lätt att få bort fläckar. Det ska bli väldigt, väldigt kul att få att Ni gjort sen Ni blev husägare. Kan man få komma även om man inte syr kuddar. Det tror jag förresten jag klarar av, även om det inte sker lika galant som om Christina har gjort det.
KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM!

2007-10-04 @ 22:47:35
Postat av: Svärmorn

Ja, ja jag borde ha läst igenom. Jag menar att det ska bli väldigt, väldigt kul att få se det Ni gjort.............

2007-10-04 @ 22:50:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0