Uppdatering familj

Det var ju faktiskt ett tag sedan liten var sjuk, så det tar hon igen nu. Hör och häpna utan att morfar frågat, det brukar ju annars komma som ett brev på posten.... Liten hostar, och hostar, och hostar, har 39 graders feber, sover inte på nätterna och spyr upp all mat. Idag har hon fått behålla en halv banan. Men efter bananen var hon tillräckligt pigg för att sparka lite på sin, mycket tåliga i det avseendet, storasyster.

Storasyster är dock pigg och frisk, och ser fram emot bion på fredag. Jag ser mindre fram emot bion, eftersom de två nästan-stora-barnen har bestämt att jag inte får följa med in i salongen. Jag planerade då att gå och sätta mig på något café i närheten för att rätta skrivningar, som jag för tillfället drunknar i. Men nej, jag fick visserligen inte följa med in i salongen, men inte heller lämna lokalen. Emmie påpekade att det minsann fanns stolar utanför... Så där lär jag bli sittande - i två timmar....Vad gör man inte för att barnen ska få känna sig lite tonåringar.

Rikard är halvfrisk, och vaken halva nätterna med liten. Han har ägnat sig en hel del åt pokern, och haft framgångar. Idag stängde han dock datorn med en smäll, så jag förmodar att det inte gick lika bra. Man riktigt såg hur ilskan rök ur öronen på honom, på bästa serietidningsmanér.

Jag har jobbat, eu-dag, se morgondagens www.vt.se eller Vimmerbytidningen som jag inte vet vad den heter. Många fotografer på skolan var det. Ungarna jobbade bra, och jag sprang mest omkring och pratade - bra dag med andra ord. Men jag har tagit igen det nu på kvällen med arbete kring Miguel de Cervantes Saavedra, kommer ni ihåg den från svenskan...

Katten mår bra, tack så mycket.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är lilla Elina och jag, som har det värst på hela jorden just nu. Huvudet bultar och näsan rinner och kinderna blossar!!!!! Men vi blir snart friska igen lilla Elina. Förresten, Din Mamma är ju inte heller riktigt kry - och inte Din Moster och inte Din kusin Linnea heller. Vi skyller på hösten!!! Kram, mormor

2007-10-25 @ 16:23:55
Postat av: -C-

Fy bubblan hur ni har det :( Vi ligger allt i lä, trots vattkoppor och halsflusser och sånt. Kräks och hosta är nog de värsta som finns i sjukväg, man blir komplett galen och får migrän och...justdeja, det var precis det du fått ja :( Pluttar, krya på er!! Slänger iväg lite friskhetsbaciller åt Christina-hållet också - kram!

2007-10-25 @ 20:13:02
URL: http://oredanordning.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0