Liten plutt är sjuk

Lilla Elina är sjuk - igen. Jag har svårt att förstå att två syskon kan vara så olika. Hannah har i stort sett aldrig varit sjuk, och blir hon sjuk handlar det om ett par timmar innan hon är frisk igen. Elina däremot, får precis allt som flyger omkring i luften, och hon får det rejält.

Idag var hon hur pigg och glad som helst på morgonen, men strax före 12 ringde dagis på mobilen. Hon hade frossa, huvudvärk och var trött.  De hade tagit febern, men den visade ingenting. Jag kastade in gubbarna, som jag samåkte med, i bilen och drog direkt. Det tog väl ca. 30 minuter innan vi var hemma, och termometern visade 40.4 på liten plutt. Hon svettades, frös och frossade, och efter ett par timmar började hon kräkas, och febern klättrade lite till 40.6. Vi har haft en bra eftermiddag... Mellan 14.30 och 15.30 satt vi på golvet på badrummet för att toaletten skulle vara nära, det var kul.

Men liten svarar bra på panodil, och har vi tur somnar hon före midnatt.

image270

Kommentarer
Postat av: Julia

Stackars lilla skruttan! Det är så hemskt när de får så hög feber, de blir som små trasdockor... Hoppas det är snabbt övergående!
Kram

2008-04-09 @ 21:58:19
URL: http://chocolatefrog.blogg.se
Postat av: Sandra

Stackars liten!! Hon har varit mer sjuk på sina få år än vad jag varit i hela mitt (numer)mycket gamla liv!
Krya på dig, liten!!

Kram

2008-04-10 @ 20:21:44
Postat av: -C-

Så var hon schysst nog att smitta ner Lill-C genom telefon också :/ Det var inte snällt!
Gott att hon är på benen igen får jag väl ändå säga ;)

2008-04-10 @ 23:07:51
URL: http://oredanordning.blogg.se
Postat av: Anonym

Mormors lilla docka -och det kunde lika gärna vara Hannah, som finns på kortet!!!!
Kram,
ma

2008-04-15 @ 13:54:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0