Lördag

Medan Rikard har flytt till någon liten ö i skärgården för att jaga fisk på neandertalarnas vis, så har barnen och jag roat oss lite mer civiliserat. Förmiddagen ägnades åt städning, alltid lika roligt. Strax efter 12 fick vi dock en paus, då Kajsa kom och fikade. Glass, grädde och fruktsallad - a´la laktosintolerans. Elina passade på att bjuda Kajsa på födelsedagskalas på standen med tillhörande klättring. Hon annonserade även att gästerna skulle få paket, kan bli dyrt det där... Hon är sjukligt fixerad vid sin födelsedag, och vi lär väl dra på de stora växlarna, så att hon inte blir besviken.

Eftermiddagen gick i de tomma plånböckernas tecken. Blommorna i köket hade tydligt annonserat att de inte ville leva längre, och en av blommorna på övervåningen har väntat på sin eviga vila i ett par månader nu. Barnen fick välja blommor till köket, och jag förälskade mig i en svindyr blomma till övervåningen - som jag inte vet namnet på eller vet hur jag ska sköta. Om någon kan tala om detta för mig, kan den kanske undvika de sälla jaktmarkerna ett par veckor i alla fall. Men den luktar helt gudomligt, så det så.

Minishoppingturen avslutades i vidoaffären, där bägge barnen hyrde skräckfilm. Den stora en Harry Potter, den lilla Laban spökdags - vilken höll dem nöjda i ett par timmar framför varsin dumburk - vilken höll mamman nöjd framför en bok.
image273
och den heter? och ska skötas?

Kommentarer
Postat av: Julia

Det där, min vän, är en doftranka. En förbaskat kinkig rackare är det också, men ack så ljuvlig...
Eller ja, enligt blomsterlandets skötselråd ska den vara lättskött, men jag kan ta död på en kaktus så... http://www.blomsterlandet.se/306.aspx?blomId=1228 Här är iallafall deras råd.
Sniffa på du och hoppas du är snällare mot den än vad jag är!

2008-04-19 @ 23:49:50
URL: http://chocolatefrog.blogg.se
Postat av: Julia

Hej hej! Japp, jag är också usel på att unna mig egentid på dagtid. De två förmiddagarna jag har ensam hemma fyller jag med så mycket måsten att jag är helt slut när jag kommer till jobbet. Men idag kunde jag bara inte låta bli och det gjorde verkligen hela dagen! Kunde inte låta bli att berätta för folk om min stund i hammocken, och alla var jätteavundsjuka :D
Japp, vi försöker få en bebis till, men jag har jättedåliga hormonvärden, så min menscykel kan vara allt från tjugo dagar till tio veckor... Förra gången vände vi oss till Carlanderska, men det är rätt dyrt så vi tänkte försöka med ägglossningstester en här gången. Wish us luck!
Kram!

2008-04-23 @ 00:33:15
URL: http://chocolatefrog.blogg.se
Postat av: Anonym

Oooooh Heléne, Du har ett helt underbart sätt att uttrycka Dej på - man känner sej verkligen närvarande i det Du skriver - helt fantastiskt härligt!!!!
Kram,
ma

2008-04-24 @ 13:45:47
Postat av: kära moooor

PS. Det är så skönt att hitta något att anmärka på när någon utför något, som man inte ens är i närheten av att kunna fixa. Heléne: BLOGGKLOCKAN GÅR FEL - MÅSTE STÄLLAS OM TILL SOMMARTID!!!!!! DS

2008-04-24 @ 13:59:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0