Värmlands museum

Över påskledigheten hann vi även med ett besök på museét. Vi har upptäckt att vi egentligen gör samma saker varenda gång vi åker hem, så den här gången bestämde vi oss för att hinna med lite andra saker också - vi var ju ändå där 10 dagar.

Museét hade någon slags påsklovsaktivitet med äggmåleri, så det skulle vi göra. Väl där upptäckte vi att de även har en mycket trevlig liten experimentverkstad. Elina var skeptisk innan vi kom dit, men när vi väl var på plats hade hon hur kul som helst - favoriten var speglarna. Hannah har kommit upp i åren, och som stolt moder kan jag meddela att hennes favorit var den fasta historieutställningen, heter den Hemulen? Hon har sett den när hon var liten, men den här gången gick hon den 4 gånger - bådar gott för so:n i högstadiet!

image264

Mormor fick rycka in vid pysslet, det är bara att inse - hon är bättre på det än jag. Men kul hade alla barnen, och vi lyckades vara där i dryga 2 timmar utan en död sekund. Faktum är att jag pysslade jag också, en kyckling, den vill dock inte vara med på bild, av någon anledning tyckte den att den var ful och slängde sig i en papperskorg.

Kommentarer
Postat av: Julia

hej hej! Kul att se att du har skrivit lite nytt! Det går ju i vågor det där, ibland måste man ta semester från alla bloggar, både sin egen och andras!
Såg ut som ni hade en trevlig tripp, jag längtar tills Sanna blir så stor att man kan göra lite mer organiserade pyssel med henne.
kram

2008-04-04 @ 22:20:59
URL: http://chocolatefrog.blogg.se
Postat av: Anonym

Ännu en trevlig dag tillsammans med Er!!!!
Kram,
ma

2008-04-15 @ 14:02:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0