Att planera inköp

Jag är vuxen nu, och vuxna människor med stora lån och små hus har faktiskt torktumlare. Framförallt om man har två barn, varav det ena har gympa 4 gånger i veckan.

Så, med ovärderlig hjälp av snälla människor på min födelsedag, är det nu dags att planera inköpet. Vet ni vilken jungel det är där ute!!! Jag har väl ingen aning om vad man ska köpa för torktumlare, det är ju inte direkt en vacker pryl. Tekniska saker skulle jag vara tacksam för om det bara fanns två alternativ, och ett av dem var fult. Här är ju i stort sett alla fula dock.

Placeringen är ett annat problem. Grovköket är för litet. Ska vi ställa in tumlaren i grovköket måste vi plocka bort städskåpet, och dessutom ta med i beräkningen att vi knappt kommer få in tvätten för att där är så trångt. Toaletten på nedervåningen är alternativ två, men då måste björkskåpet bort, och vart ska det vara då?

Alternativ tre är det jag lutar mot nu, att ställa den i badrummet, tvätten ska ju dit förr eller senare i alla fall. Det alternativet gillar inte Rikard.

Ja, ja, de här har jag hittat - bestäm nu.
image236

och det är den här jag egentligen vill ha.... Den är svart, kan ju ange tonen för den framtida renoveringen av badrummet, svarta golv och svart granit på handfatsbänken, i övrigt vitt. Hmmm, det drar med sig en del det här.

image237

Kommentarer
Postat av: Anonym

Neeeeej - ingen för 8.000.- - nej jag vet inte Heléne - det är jättesvårt sån´t där. Men Du, kan man inte gå in på någon "konsumentvägledningssida" och få reda på lité mer om kvalitet på olika maskiner. Märket Bosch har man ju hört talas om - och priset var ju vettigt - men sedan vet man ju aldrig om man får ett "måndagsexemplar" i alla fall. Har Du försökt på Blocket förresten?????
Kram,
ma

2008-02-06 @ 10:27:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0