Drömmen om ett bibliotek

image241

Så här har jag tänkt få in det gröna i vardagsrummet. Jag fastnade direkt för den gröna färgen på Karlstadsfåtöljen, sen är ju inte namnet helt fel det heller... Benen är fel men det måste ju gå att fixa, det är ju för hundan ikea...

Så, med vita soffor, valnöt och förhoppningsvis ytterligare en ljus matta borde det väl fungera. Pappa efterlyste dessutom en fåtölj sist han var här, så jag kan ju skylla på honom om Rikard tycker att det blir en till onödig pryl.

Jag gillar också idén om att ha en fåtölj att sätta sig i vid den stora bokhyllan. Tänk att få ha ett bibliotek, med hyllor upp till ta, en stege som rullar för att nå, och ett par ordentliga fåtöljer mitt i rummet. Det får bli i nästa liv, i det där gigantiska huset som jag ska ha då. Men en liten, liten fåtölj ska nog få plats, i vårt lilla, lilla vardagsrum - i väntan på den stora vinstlotten.

Kommentarer
Postat av: Julia

Jag gillar också lindblomsgrönt... Det är en härligt vårig färg! Men tyvärr är det olika varianter av beige och brunt i vårt vardagsrum, så det kan vara svårt att få in... Men jag hejar på din plan med liten lindblomsgrön fåtölj i ett litet vardagsrumsbibliotek... Jag ska också ha ett bibliotek när jag blir stor! Fast för tillfället är jag nöjd att jag har tre billybokhyllor, för innan vi köpte huset var jag tvungen att ha mina böcker i skåp och lådor...
Trevligt att träffa på en fellow shopoholic!
Ha en trevlig helg!

2008-02-08 @ 21:53:43
URL: http://chocolatefrog.blogg.se
Postat av: Malin

Visst är den en härlig färg? har sjjälv den som accesoarer i vardagsrummet nu... väggarna är beiga och möblerna vita, lätt att byta ut färgerna då... Fin sida du har!

2008-02-08 @ 23:00:47
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se
Postat av: Malin

SANT! Låten är
underbar, så som många andra av hans sånger, där texterna har mycket att säga. Det gillar jag! Ha en bra dag!

2008-02-09 @ 11:20:52
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0