Grillkorv och feodalism

Det har faktiskt varit en ganska värdelös dag. Vi vaknade sent, till och med Elina sov länge. Hannah, som kommit in i lilla tonåren, skulle nog kunna sova hur länge som helst - om hon fick.

Jag hade dagen utstakad framför mig - jobb. Har sett två riktigt tråkiga filmer, rättat 50 prov och gått igenom otaliga böcker för att få ihop någonting vettigt kring feodalismen. Roligare kan man ha en söndag.

Rikard insåg ganska snart att han och ungarna hade det roligare utomhus, så han tog våra och en granntjej, massor med korv och drog ut i skärgården. Där stannade han sedan till korven var slut. Tyvärr kom ingen kamera med den här gången. Lilla halvsjuka Elina var helt slut när hon kom hem, och tillbringade en hel timme i soffan framför Mumfie (tack farmor).

Nu ligger barnen snällt i sina sängar, den ena leker med sina nappar, och den andra leker med pärlor. Men i säng är dom! Föräldrarna tycker synd om sig själva i varsin soffa, Rikard för att datorn är upptagen, jag för att det är dags att återgå till Dillard och feodalismen.


image242

Kommentarer
Postat av: Indra

Hej så här på nattkvisten.
Tack för dina fina ord i min blogg. :) Det ska bli roligt att kika runt här hos dig och se vad du bloggar om. Jag har redan kastat en blick nedåt och sett en underbar lindblomsgrön fåtölj som jag förälskade mig i direkt, så det lovar gott. *ler*

Ha en fin måndag.
Mvh//Indra

2008-02-11 @ 01:22:39
URL: http://blog.cherlindrea.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0