Happy Valentines

Första gången jag stötte på Alla hjärtans dag "på riktigt" var i USA, det här var många år sedan, jag är gammal nu... Hemma hade det aldrig varit någon stor sak, men där borta blev jag överrumplad av att alla gav varandra små söta saker, och då gärna i form av stora kalorier. Jag fick till och med tårta av barnen jag tog hand om, jag tror dock inte att jag gav dem något...

När vi fick barn bestämde vi oss för att vi skulle uppmärksamma dagen för dem. Så, hjärtformade pannkakor, hjärtformade ljus, ballonger och någon liten present brukar stå på agendan. I år hade allt visserligen inhandlats, men det bidde inte så mycket av firandet. Hannah följde med bästisen hem efter skolan, och allt rann ut i sanden, då hon inte kom hem förräns halv åtta. Men alla hjärtans dag-middagen med alla tillbehör är numera flyttad till morgondagen.

Jag fick dock rosor av Rikard, och han har anammat det vita! Mycket, mycket fina. När Hannah kom hem hade hon också med sig kort som hon gjort till familjen, ett till oss var. Elina sov redan, men Hanna har gjort ett supersött kort till henne, med favoritnallen på. Rikard fick ett jättekort med fiskar och jag ett pop up-kort med en bok i mitten. Hannah vet vad hon gör!

image246


Jag hoppas ni har haft en mysig alla hjärtans dag. Om inte, gör som vi, ta en repris imorgon.

Kommentarer
Postat av: Julia

Jag längtar tills Sannapanna blir stor nog att göra alla hjärtans dag-alster till sin mor... Vi firar inte direkt, men det är en god idé att göra dagen till barnens, det ska jag komma ihåg...
Fina rosor också! Han är väldresserad, din karl :D
Kram

2008-02-15 @ 00:13:10
URL: http://chocolatefrog.blogg.se
Postat av: Anonym

Helt underbart!!!
Kram, ma

2008-02-19 @ 13:45:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0