Sportlov... hmmm

Japp, första dagen på sportlovet. Smaka på ordet - sportlov. Jag undrar vad det är man förväntas göra nu? Ja, inte är det vad vi har sysselsatt oss med i alla fall. Inte en minut har vi tillbringat utanför dörren idag. Men sysselsatt oss har vi, och barnen har varit nöjda och glada hela dagen - och sams! Just det där sista är revolutionerande just nu.

Målat har det gjorts, både på papper och på muggar. Barnen fick en varsin vit mugg som de skulle göra till "sin", problemet var bara att färgerna jag inhandlat var torra. Lilla Elina tröttnade snabbt, men Hannah stod ut med de två färger som fungerade och fick till sitt favoritmotiv.

Lilla Elina förvånade dock med kunskaper om keramik, när jag talade om för dem att man måste polera muggarna kom den klockrena kommentaren direkt:
- Ska man glasera den sen, mamma?
Det är mycket man inte vet om sina barn.

Pärlor har också dragits fram, i alla dess former, pärlplattor och halsband har tillverkats. Elina var mycket tydlig med att halsbandet var till henne och ingen annan...

image252

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hannah är då fantastisk och tålmodig - jag beundrar henne verkligen, som alltid "finner sej", även om saker och ting inte blev som hon tänkt sej.
Men muggen, som hon målade med de två färgerna, blev ju jättefin!
Krm,
ma

2008-02-19 @ 13:39:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0