Svartvitt

Jag har alltid varit mycket förtjust i svartvita foton, faktum är att mina studentfoton togs i svartvitt.  Vad jag inte är förtjust i är att ha foton på väggarna i någon större utsträckning. Men jag vill ju ändå att mina barn ska hänga någonstans. Så nu har jag börjat leka lite i photoshop, för att se om jag kan få till någonting som inte bara är ett foto.

image249


Jag funderar på något sånt här, fast med 6 foton, inte 4. Men frågan är då om man ska ta bilder i en serie, eller om man bara ska plocka bra kort, eller om man ska ta kort från olika åldrar, eller om det blir fult när man förstorar det. Är det någon som förstår sig på de häringa sakerna?



Uppdatering: Någonting sådant här, en tavla med svart ram och ordentlig passpartou för vardera dottern.


image250

Kommentarer
Postat av: Helena

Haha, jo det underlättar faktiskt att höra att andra har det på samma vis. Vad som inte underlättade dock var femårsgränsen... Ellen har visserligen bara 1,5 år kvar då men Maya... Det är ju 4,5 år... Då har mamman lämnat in avskedsansökan... ;-)

2008-02-17 @ 11:35:30
URL: http://helenasnackar.blogg.se
Postat av: Farmorn

Det kommer att bli gôrbra. Du är fantastisk. Visst är det läckert med svartvitt. Våra brudkort är också svartvita. Jag gillar urvalen Du gjort. Gör godingarna det också?

KRAAAAAAAAAAAAAAM!

2008-02-17 @ 18:13:56
Postat av: Heléne

Agneta:
Hannah gillade idén, men hon kände först inte igen sig själv på det nedre kortet i mitten. Elina och Rikard är inte konsulterade än.

2008-02-17 @ 18:19:28
URL: http://haggmark.blogg.se
Postat av: Soffie

Det är gratis att gå in.Det är öppet 11-17 tis-sön
www.mariebergsskogen.se så kan du kolla om det!
Hoppas du får en bra kommande vecka!

2008-02-17 @ 19:00:21
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: Julia

Hej! Vilka fina bilder! Jag tycker också om foton i svartvitt, men jag är dålig på att ta dem.
Det är bara bra med barnarbete, och om hon dessutom har vett på att göra det med lite glamour så är hon bara att gratulera! Min tvååring brukar få duka och hon är jätteduktig på det!
Grattis till torktumlaren! Jag är barnsligt förtjust i min, bara det faktum att tvätta hemma och inte i en tvättstuga med sura grannar är underbart tycker jag...
Kram

2008-02-18 @ 10:27:02
URL: http://chocolatefrog.blogg.se
Postat av: Ulla

Svartvita biler är fina. Jag är ingen expert, men det lilla jag läst så förstår jag att man mycket gör som man själv vill. Jag tycker det är fint när man blandar och ger, fast jag skulle inte blanda färg-och svarvita bilder. Det här inlägget blev lite väl virrigt, men...*L*

2008-02-18 @ 11:10:56
URL: http://www.ulla67.blogg.se
Postat av: Anonym

Vilka fina kort Heléne. Jag äääälskar kort nr 3 på Elina och kort nr 1 på Hannah.
Kram,
ma

2008-02-19 @ 13:42:59
Postat av: Anonym

Heléne jag måste säga också, att Din idé med dessa svartvita fotokollage på varje "ängel" är toppen, toppen-toppen! Och att bilderna är i svart-vitt, det tycker jag väldigt mycket om!
Kram,
ma

2008-02-19 @ 13:54:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0