Det lilla, lilla rummet

Nu är vi faktiskt klara med Elinas lilla rum, eller så klara vi kan bli då ett av klädskåpen var trasigt. Det är fullt beboeligt dock, och den lilla är lycklig. Nytt golv blev det, likadant som i tv-rummet, väggarna har samma färg som tidigare, men vi fick lägga ett nytt lager då garderoben plockades bort.

Så här blev det:

image205 Det är oerhört svårt att ta kort, men här står jag i dörren. Persienner ska upp, inte för att det behövs just nu, mörkt hela tiden är det. Funderar på att sätta upp en hylla precis över elementet så att hon har lite bättre tillgång till sina böcker.

image207 Här ska det egentligen vara två klädskåp bredvis varandra, ett för leksake, ett för kläder. När Rikard packade upp den platta kartongen var dock ett sidstycke helt spräckt, och till skillnad från andra har vi inte ikea nästgårds. Elinas kläder bor för tillfället inne hos oss, och faktum är att det blev ju lite luftigare så här.

Lilla tavlan har hon själv tillverkat på dagis, den är hon jättestolt över.

image208 Säng med himmel, och gungan som både jag och Elina har tjatat om. På Hemtex såg jag en rosa Hello Kitty-filt, vill ha...

Bredvid sängen ska en liten krok upp, där ska hänga en tygkasse för favoritböckerna. Ska bara hitta en söt tygkasse, som inte är för stor. En sänglampa ska hon också få, men den ska hon få välja själv.

image209 Passade liten perfekt, hon hoppade upp sekunden den var uppe, och till kvällen fick stora nallen sitta i den och vila.

image210 En skyddsängel finns i bägge barnens rum, den här fick hänga på en av kokarna vid fotänden på sängen. Det är en likadan krok som ska hänga vid sängens huvudgavel.

Pytte,pytte, pytterum som sagt. Men hon fick bättre lekyta nu än tidigare, i och för sig på bekostnad av sitt lilla bord, men pysslar gör vi alltid i köket.

Kommentarer
Postat av: Helena

Vad fint! Hur i hela friden lyckas ni få det så undanplockat...? Ellens rum ser ut som ett slagfält, leksaker ÖVERALLT!! Försöker med lådor under sängen, bokhyllor med lådor, men då blir det bara lådor överallt istället...

2008-01-06 @ 20:47:37
URL: http://helenasnackar.blogg.se
Postat av: Sandra

Superfint! Ni är så duktiga! Jaa, Rikard oxå!

Att inte ha IKEA nästgårds borde vara ett solklart argument för o flytta hem igen. Eller vad tycker ni andra? :-)

Ps. Inredningshjälp sökes till 2a Villagatan 16

2008-01-08 @ 19:47:15
Postat av: Anonym

Vad fint hon har det!!!
Fin blogg du har!!

2008-01-14 @ 18:25:16
Postat av: Mamma T

Hejsan, jag ser att ditt dotter har TROMSNES

Dagbädd hemma hos sig. Min dotter blir 3 år i april och vi funderar på att köpa en sådan. Hon är väldigt rörlig när hon sover så jag undrar om de inte fastnar med huvudet mellan spjälor och sånt. Hur trivs ni med sängen?



Jag vet att detta inlägget är gammalt men jag har ingen annan att fråga.





2009-01-23 @ 14:05:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0