Julen i bilder

Oj vad jag ligger efter med uppdaterandet... och oj, vad jobbigt det känns att komma ikapp med allting. Egentligen har jag ju hur mycket som helst att skriva om, julklappsinhandling, jul, mellandagsrea, nyår, släkt och vänner - men vet ni va?!  Jag har en mycket bättre idé; jag gör världens kortaste inlägg med massor av bilder, och så låtsas vi att jag har uppdaterat ordentligt och så kan jag gå vidare med gott samvete. Bra idé va! Nu kör vi:

image193


Elina och Amelie - jul hos far.  Julafton startar vi hos far, och där äter vi alldeles för mycket julmat, faktiskt så mycket så att man brukar se både en och två som sover sig igenom Kalle... Den här gången vann Anna, hon sov redan vid inledningen. Amelie är Annas dotter, och min kusin, och antagligen snart Hannahs stora idol, och varför inte - Anna var min stora idol när jag växte upp.

image194


Hannah, Sophie och Elias - jul hos far. Här sitter alla och tittar på kalle Anka, ibland tror jag att de vuxna tycker att det är bättre än barnen. Samtliga satt dock snällt och tittade på hela programmet - trots att de anade att tomten var på gång efteråt.

image195


Kusinerna Sophie och Linnea. Sophie hade bestämt att Hannah och hon skulle ha ett eget litet luciatåg på julafton, och de var riktigt duktiga. Elina tyckte dock hela upptåget var humbug och trivdes bättre omkringspringandes. Linnea är en perfekt liten 1,5 åring som bara springer omkring och är glad, söt som socker dessutom


  Pappa med Linnea på armen. Här står de i köket där de fantastiska köttbullarna tillverkas, upplopp väntar om de skulle utebli från julbordet.

 Alla barnen har upptäckt tomten på väg mot huset

 Tomte nummer 2 förtjänar en bild, barnen var mycket hjälpsamma, och ingen var rädd. Mot kvällen förflyttas firandet till mor, och dit kom även Rikards mor den här julen. Rikards pappa hade åkt in på sjukhus dagen innan, men var nog ganska nöjd med det. Mamma hade lyckats med konststycket att få allt att kännas precis som vanligt. Bertil saknades, massor naturligtvis. Rikard gjorde sitt bästa för att fylla hans skor. Tomten hade dock lite problem med skägget, det envisades med att halka ner under munnen, Hannah tror inte på tomten längre.

Och när jag skulle gå vidare upptäckte jag att jag till och med slarvat med att lägga in bilderna från kameran.... det är väl bara att bita i det sura äpplet och uppdatera ett par gånger till i kväll.

Kommentarer
Postat av: Anonym

MINA vackar barn är helt underbara!!!!!!
Kram,
ma

2008-01-04 @ 14:27:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0