Vardagsrum

Sofforna är nedsuttna och fläckiga, bordet är halt och lytt och tv-skåpet (som var svindyrt) är förlegat. Så, vad göra, det finns ju bara ett svar - byt ut eländet. Så här har vi planerat det hittills:

image215Soffa Kramfors med schälslong från allas vår favorit IKEA, i färg ljusgrå. Egentligen vill jag ha vit eller ljus beige, men det verkar inte finnas - än. Inte riktigt en hörnsoffa, lite mindre men med liggplats åt två.

image216 Till soffan ska det finnas en fotölj med fotpall. Fotöljen finns inte än, men jag utgår ifrån att den kommer eftersom de har en fotpall. Fotöljen kan stå lite, lite framför den fula altandörren.

image217Det här bordet från BoConcept har jag varit kär i i något år nu, eller sedan första gången jag såg det. Gillar att det är förvaring under skivorna, nu när vi vant oss vid lådor, samt att man kan lyfta upp skivorna.

image218 TV-bänk från EM, mindre och smidigare än jätte-TV-skåpet vi har nu, som inte alls är anpassat för vårt minirum.

Och så en en tv naturligtvis, Rikard är inte hundra nöjd med den på övervåningen, utan vill lägga ner lite mer pengar den här gången. Men möbler först, tv sen....

Jag vill ha en lampa också (älskar lampor), och jag vet precis vad jag vill ha. En sådan där kombinerad kristallkrona och vanlig lampa, där det sitter en vanlig vit lampskärm över en enkel kristallkrona. Men jag har inte hittat någon, vart hittar jag det?

Kommentarer
Postat av: Sandra

Men hallå!

Vad hände med "vi ska vänta till Elina blir stor innan ny soffa"??

Men jag hyser den största beundran för er goda smak!
Så skynda er o göra klart där nere så kan du fortsätta här. För nu ska jag ju tjäna mängder med money!!
Kramisar

2008-01-13 @ 18:01:10
Postat av: Heléne

Hmmm, jag tror Elina är stor innan vi får ihop pengarna....

2008-01-13 @ 18:13:30
URL: http://haggmark.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0