Äckliga djur

För att roa uttråkade barn i det odrägliga sommarvädret, tog vi en tur till Björnsholms tropikhus för att titta på äckliga djur. Djuren som de har där är beslagtagna, omhändertagna djur (ex. från folk som åkt i fängelse...), och då blir man ju lite förvånad när man bland annat hittar en gravid känguru... Sen fanns det ju naturligtvis de där djuren man framför allt förknippar med folk som åker in, giftormar, skorpioner och spindlar.

Ungarna gillade ormarna, men favoriterna var de frigående gigantiska sköldpaddorna. Killen som har Tropikhuset var kanonbra, extremt involverad och berättade gärna om de olika djuren. Helt plötsligt gick han dessutom och hämtade en stor boaorm, som ungarna fick klappa. Hannah vågade faktiskt peta lite på den, men Elina höll sig på behörigt avstånd.

Det fanns snälla, söta djur också; ett par lemurer, silkesapor, kaniner och olika sorters fåglar. De hade också lite sidoutställningar om rymden, om mineraler och om fossiler och dinosaurier. Sedan hade de ju ett café också, vägg i vägg (killens fruga skötte det då :)), där hade de glass...


Kommentarer
Postat av: Julia

Huvaligen, slemmiga saker är inte min gren. Men jag klarar allt, utom ormar och döda fiskar och fåglar... Och säkert mer grejor, men om jag inte utsätter mig för dem så vet jag inte att de finns!

Jag har utmanat dig i min blogg...

Kram!

2008-07-12 @ 22:54:40
URL: http://chocolatefrog.blogg,se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0