Många tonåringar blir det...

Klassens dag är en årlig fasansfull händelse i en lärares liv. En dag då man förväntas hitta på någonting "kul" med sin klass.

Det startade med att vi skulle ut och tälta - det absolut värsta jag vet. Men EM räddade situationen, killarna hade svårt att slita sig från tv-apparaten - enda gången jag uppskattat fotboll. Upplägg numero 2 var paintball, tills vi fick reda på att det kostade 250 kronor per elev, för att kladda ner sig med färg som dessutom gör ont. Upplägg numero 3 var stranden, tills vi såg väderleksrapporten - regn och blåst... Så vad gör man? Man tar hem dom, köper ohyggligt mycket onyttigheter och inser att hemmet kommer förvandlas till fritidsgård/biosalong för en dag. Tack och lov är det en bit att åka med buss från skolan, och bussarna från skolan går hem tidigt sådana dagar, så de var bara här i dryga 3 timmar - det var långa timmar.

Hannah tyckte det var spännande dock. Under förevändningen att hon frös (säkert), tog hon med sig ett par små väninnor från skolan för att titta på spektaklet. När hon kom in i grovköket och såg alla skor sa hon bara: ooojjjj  :) På kvällen var hon mycket fascinerad av att en av killarna (en söt) hade sagt "tja" när hon kom upp för trappen. Hennes små kompisar vågade aldrig gå in... Det börjar bli dags att ta med henne till skolan igen tror jag.

Överallt var dom.


Kommentarer
Postat av: Julia

En sån flock! Det är synd att vädret börjat trilskas nu när det varit så fint.

Åh jag förstår spänningen hos den lilla när en så stor och söt kille hejade på henne. Oj vad mycket rosa flickdrömmar det kommer drömmas i sommar....

Kram!

2008-06-12 @ 13:33:34
URL: http://chocolatefrog.blogg,se
Postat av: Anonym

Det är inte många elever, som får ha en lärare som Du Heléne. Jag hoppas och tror, att de uppskattar allt Du gör för dem.

Kram,

ma

2008-06-23 @ 15:58:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0