Uppdatering altanbygge



Taket är klart. Golvet är på gång! Just nu håller pojkarna på och lägger ut rutmönstret som ska ligga under golvet, till Elias stora lycka - för en 2-åring är hinderbanor kul. Innan golvet kommer på ska dock väggen mellan våra altaner upp, och innan det händer ska pojkarna med barn leka kräftskiva och jag ska äntligen få gå och se Sex and the city!! Lite vuxentid, ja tack.

När Rikard nu börjar närma sig golv, så har jag börjat närma mig trädgårdsmöbler (let´s face it, min uppgift är att piffa). Något som endast är möjligt tack vare kära syster! De vi har nu är 30 år gamla, och man kan väl tycka att de gjort sitt...

De här spanar jag på just nu:



Bordet är i aluminium och polystone, och ska tydligen tåla alla väder, verkar dessutom lätt att hålla rent. Stolar ska det bli sex stycken, och eftersom bordet är 180 cm långt borde det fungera utan större trängsel.

Målet är naturlitvis att det ska vara klart så att kära -C- kan utnyttja ;)

Kommentarer
Postat av: -C-

Det tycker jag låter som ett mycket genomtänkt mål :) Ni ÄR för söta!

Hoppas filmen var bra, själv gick det inte att få till att se den ikväll :( Måste jag verkligen asa mig till en biosejour?! Jag som avskyr dylikt...

2008-06-22 @ 20:15:26
URL: http://oredanordning.blogg.se/
Postat av: Malin*

Spännande att se det frdiga resultatet! Vi byggde ny altan förra året, och den är verkligen toppen! Har ni bestämt räcke?

2008-06-23 @ 15:37:37
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se/
Postat av: Anonym

Men se det här begriper yag!!!! Det blir jätte-, jättefint - jag ser fram emot ett glas vin på den altanen.

Kram,

ma

2008-06-23 @ 15:51:31
Postat av: Agneta

Jag håller inte helt och hållet med Christina.

ETT? glas vin???

Resten av inlägget är jag fullständigt enig med.

KRAAAAAAAAAAAAAM!!!

2008-06-24 @ 13:48:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0