Basket

Hannah spelar basket sedan några månader tillbaka, två gånger i veckan åker hon och Emmie iväg och springer i någon timme. Jag har varit där och tittat förut, men det var ett tag sedan. Sista gången jag var där såg de ut som 9-åringar ska göra på plan; valhänta, förvirrade och med noll koll på vart bollen är och ska vara.

Men det har visst hänt saker med de små barnen! Jag stod och tittade i ungefär 20 minuter och var ruggigt imponerad. Antingen har de fått basketgener transplanterade eller också så har de bra tränare. De spelade match på riktigt! De visste vart de skulle placera sig, de passade utan ego och gjorde mål. Jag såg Emmie dribbla bort bollen för en tjej som är dubbelt så stor och Hannah kämpade så att hon var pionröd i ansiktet.

Finns det pengar i proffsbasket...

image260

Kommentarer
Postat av: Ahrén

Fin blogg!

2008-03-02 @ 16:27:11
URL: http://ahren.blogg.se
Postat av: Anonym

Ååååh vad härligt att se Hannah i aktion - BRA Hannah!!!!
Kram,
mormor

2008-03-03 @ 09:14:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0