Trafikfara?

När vi köpte vår senaste bil, ville vi att den skulle kännas ny och lite modern. Vi bestämde oss därför för att köpa en som var helt digitaliserad. Nu har vi upptäckt den stora nackdelen...

image257

Ser ni pilen (svår att missa), det är där den digitala displayen brukar vara... Det är där jag ser hur mycket bensin det finns kvar, där finns varvräknare, radio, blinkers, klocka, kördatorn och sist men inte minst... hastighetsmätaren... Så, när den helt plötsligt blir svart har jag alltså ingen aning om hur fort jag kör..

Blinkers fungerar, det har jag kollat, tankade fullt gjorde vi i torsdags så det är ingen fara, det räcker nån vecka till. Och om polisen stannar mig och frågar hur fort jag tror att jag kör, då kan jag ju faktiskt helt ärligt säga att jag inte har någon aning. Bra va!

Så nu måste jag in med bilen på verkstan, igen. Problemet är bara att jag måste jobba också, tror ni jag kan vänta till påsk?

Kommentarer
Postat av: Tomas

Köp min istället!

2008-03-01 @ 22:29:18
URL: http://syster4.blogg.se
Postat av: Heléne

Tomas: klart, men vilken färg är det. Viktiga saker det där ; )

2008-03-01 @ 22:42:56
URL: http://haggmark.blogg.se
Postat av: Julia

Fy sån otur! Mina föräldrar har också en sån bil och jag vet inte hur många gånger de haft fel på elen... Två gånger har det också hänt att pappa varit på en självservicetvättinrättning (i brist på bättre och kortare ord)och när han varit klar har hela bilen blivit urladdad och måste bogseras... Men vänta du till påsk! Ta häng på närmaste bil framför dig och skyll på dem om det går för fort! :D Märkligt ändå att displayen kan gå åt pipan och resten fungera... Jag har modellen äldre än er bil, och på den finns det ett hjul under ratten som reglerar ljusstyrkan på displayen. Det finns ingen sån på er bil som ni råkat pilla på?
Kram

2008-03-01 @ 23:26:42
URL: http://chocolatefrog.blogg.se
Postat av: Malin

Ha ha... sant! Inte var det särskilt skönt ute, men jag tänkte att en liten promenad är bättre än ingen alls.....

2008-03-02 @ 01:04:24
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se
Postat av: Anonym

Några kloka ord från Mor: Har Ni tänkt på att byta batteri!!!???
Kram,
ma

2008-03-03 @ 09:17:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0