Nu börjar vi jobba!

Idag har hela familjen engagerat sig i utemiljön. Samtliga har slipat och målat, men på lite olika saker. Jag, Elina och Hannah har satt igång med Operation Lekstuga. Lekstugan som vi fick från Rikards kusiner var ju i helt fel färg, det är klart att den ska vara gul som huset.

Elina kämpade tappert...i säkert 5 minuter innan hon konstaterade att det var riktigt tråkigt att måla gult. Hannah däremot, målade en hel vägg själv! Hon hade nog säkert målat mer, men det där med att få bort den eländes färgen var inte lika kul. Rikard hade ett litet recept som innehöll diskmedel och sand, så nu är vi faktiskt ganska släta i hyn allihopa.

Jag målade vitt, och hade vita streck, pluppar och prickar precis överallt när jag var klar - det skulle liksom målas uppe i taket på den lilla verandan. Det värsta är att jag måste göra om allt imorgon igen, och den vita färgen är ruggigt rinnig. Och just det, sen har vi insidan också, den ska också målas, den har också ett innertak... Några frivilliga???


image276


Rikard har jobbat med grunden till altanen, och han har fått måla lite han också. Altanen ska ju vara vit "runtom", eller, allt utom golvet ska vara vitt. Tydligen så går det inte att köpa vita stolpar, så han har engagerat sig i att måla altanstolpar mellan grävningarna. Han och Micke har dessutom öppnat upp en grind mellan vår tomt och grannens, så Elina och Elias hade hur kul som helst när de sprang emellan med hinkar och bollar. Hannah och Victoria tyckte att det var bättre att spela tv-spel.

image277

Kommentarer
Postat av: Farmorn

Oh, vad Ni har varit duktiga alla fyra.
Det blev väldigt fint. Ja visst ska lekstugan vá gul hos Er.
Jag har mest använt hängmattan jag köpte i Indien. Så duktig har jag varit.
KRAAAAAAAAAAAAM!

2008-06-01 @ 11:26:24
Postat av: Anonym

Det blir jätte-, jättefint!!!
kRAM,
MA

2008-06-05 @ 16:27:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0